fbpx

Sladki prazniki brez slabe vesti

Sladki prazniki brez slabe vesti

22. December 2017Haris Kajtezović

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Prazniki so tu! Z njimi pa prihaja tudi privlačna hrana. In kako se izogniti vsej tej »slabši« hrani? Za začetek predlagamo, da se ji ne izogibaš. Privošči si jo in uživaj v vsakem piškotu v družbi svojih bližnjih. Če pa se hočeš izogniti temu, da v novo leto stopiš s kilogramom ali dvema preveč in občutkom krivde, si vzemi nekaj minut časa za branje tega članka. Razkrili ti bomo skrivnosti in taktike, ki jih morda že poznaš, a se ti do zdaj niso zdele pomembne ali učinkovite.

Vsako leto izkoristim božične in novoletne praznike, da obiščem svoje sorodnike v Bosni, in tudi letos bo tako. In kot na večini družinskih srečanj je tudi pri nas postrežene veliko hrane. Pogosto me stranke in prijatelji ob tem sprašujejo: »Haris, kako se upreš vsej tej okusni hrani? Povej mi svojo skrivnost?« A tu ni nobene skrivnosti. Pojem jo – kot vsi drugi. Pravzaprav se ji niti ne poskušam izogniti. Ko pridem na obisk k sorodnikom, postanem eden izmed njih, Bosanec. Govorim in jem po bosansko. Ko mi babi ponudi piškote, ki jih je naredila samo zame, jih z veseljem poskusim. Če bi jih zavrnil, bi bila babica najbrž užaljena. Kdo si želi užalostiti svojo babico? Jaz gotovo ne. Drugi razlog, da piškotov ne zavrnem, je ta, da so zelo okusni in govorijo toliko zgodb. Ob vsakem grižljaju se spomnim otroštva, ko sem vse šolske počitnice preživljal pri starih starših. Kot za mnoge je bilo tudi zame to obdobje eno najlepših v življenju. Tisti piškoti so res vredni zlata.

Ne spreminjaj prehrane, spremeni način prehranjevanja

Ko ješ tako okusno hrano, kot so na primer babičini piškoti, ki so kombinacija sladkorja, maščobe, soli in ostalih dodatkov, predlagam, da jo ješ res počasi. Uživaj v vsakem grižljaju. To mislim dobesedno – v vsakem grižljaju. Piškoti so navadno krhki oz. mehki, in ko so enkrat v naših ustih, jih zato lahko hitro pogoltnemo. Ne stori tega. Ne zagrizi v nov piškot, dokler tvoja usta niso popolnoma prazna od prejšnjega grižljaja. Ne jej enega piškota in hkrati že načrtuj, kateri bo naslednji. Ne poskušaj govoriti, ko imaš piškot v ustih. To namreč povzroči, da hrano prej pogoltnemo. Ko končaš en piškot, premisli, ali si res želiš še enega. Saj veš, najboljši del sladice je prvi grižljaj. Če ješ piškot bolj zaradi spominov in zgodb, tako kot jih jaz, lahko ostaneš pri enem ali dveh kosih. Še preden se zaveš, ti to lahko prihrani nekaj sto kalorij. In najboljši del: počutje bo enako dobro, kot če bi pred tabo izginil cel pladenj piškotov. Mogoče celo boljše. Saj veš, tisti občutek, kot da imaš v trebuhu kamenje, ni najbolj prijeten.

Zastonj hrana, zastonj hrana!

Ko se je eden naših prednikov pred približno 50.000 leti zadrl »zastonj hrana«, je to pomenilo praznik. Takšni dogodki so bili redki in kot nekakšno darilo. Ker je bila hrana težje dostopna kot danes, so ljudje takšen dar resnično izkoristili, saj je pomenilo večje možnosti za preživetje. Če si hotel pojesti veliko, si moral jesti hitro, saj je hrane zmanjkalo v kratkem času. In nekaj, kar se je v nas oblikovalo skozi tisoče let evolucije, je z nami še danes. Lahko ga imenujemo nagon za preživetje. No, a ne želimo si zbuditi tega nagona ob nedeljskem kosilu, ko nas babica povabi k mizi, polni različnih slastnih jedi. V takšnih situacijah si krožnik sestavi tako, da bo zadovoljil tvoje trenutne potrebe in ne gone naših prednikov. Namesto veliko krompirja ali testenin si raje naloži več zelenjave ali mesa. Popečene bučke na primer izgledajo precej podobno kot popečen krompir, zato lahko zamenjaš tudi to dvoje. Babica še opazila ne bo. Tvoj krožnik je lahko enako poln, le z drugačnim, boljšim razmerjem živil. Pomembna pa je tudi hitrost hranjenja. Začni jesti takrat, ko začne jesti zadnja oseba za mizo. Opazuj druge pri skupnem obroku. Kdo jé najpočasneje? To naj bo tudi tvoj tempo. Ko želiš kaj povedati, odloži pribor in ne govori s polnimi usti. Končaj obrok takrat, ko ga končajo tudi drugi. In spet se bo zgodil isti »trik« kot pri piškotih: brez zavedanja ti bo prihranjenih nekaj sto kalorij. Občutek zadovoljstva bo boljši kot pri prenajedanju.

In po kosilu je čas za kavico ali popoldanski čaj. Babica znova postavi na mizo najljubše piškote. Ti jih gledaš, oni gledajo tebe. Resno, ti piškoti imajo oči. Tvoj trebuh ni lačen, lačne se tvoje oči. In začneš se obnašati čudno. Ne poslušaš več, kaj babica govori. Vse, kar vidiš, so tisti piškoti. A za tabo je že obilno kosilo, ne potrebuješ dodatnih kalorij. Nekaj nenavadnega se dogaja v tebi. Je to stres?

Zdaj je čas, da prekineš to noro igro preizkušanja svoje volje in prosiš babico, naj pospravi piškote z mize, saj se sicer težko osredotočaš nanjo in na pogovor. In ko piškotov ni več na mizi, pogovor steče in potreba po sladkem počasi ter neopazno izgine. Celo tvojo babica je vesela, saj jo zdaj poslušaš bolj z zanimanjem.

Vsako leto v času praznikov beremo nasvete o tem, kako se izogniti »slabi« hrani, kako lahko namesto piškotov naredimo zelenjavni smoothie in podobne zamenjave. Ampak ali je to zares najboljša rešitev? Hrana ni le skupek kalorij, ki nas lahko zredi, ampak je še veliko več. Lahko nas spravi v dobro voljo, zbliža z našimi najbližjimi, obudi spomine iz otroštva in nasploh vpliva na naše počutje. Včasih je vredno pojesti tisti piškotek, saj lahko prinese veliko pozitivnih učinkov. Seveda pa lahko omilimo prenajedanje s preprostimi triki, kot so počasno hranjenje, izbira manjših krožnikov in hranjenje ostankov hrane po jedi takoj nazaj v hladilnik, stran od pogleda. Večinoma se lakota namreč začne z očmi.

Veliko ljudi se zaveda, da lahko zdrava prehrana in redno treniranje povzročita neverjetne spremembe pri njihovem počutju ter izgledu, in januarja se odločijo za prvi korak. Ali pa že trenirajo in se zdravo prehranjujejo in želijo svoj napredek le še dvigniti stopničko višje. A kmalu ugotovijo, da ni tako enostavno, kot so mislili. Samo močna motivacija ni dovolj. Tu nastopimo mi. Dovoli nam, da te vodimo na tvoji poti k uspehu. Da iz tvoje začetne želje naredimo rezultat. Smo strokovnjaki, za sabo imamo že veliko uspešnih zgodb in želimo si, da del njih postaneš tudi ti.

Te zanimajo treningi z nami? Lahko jih dobiš …


Plačaj manj kot drugi
Pri Fitnesu Rezultat radi nagradimo najbolj zainteresirane in motivirane člane, saj vedno postanejo naše najboljše stranke. Pokaži že danes, da te zanimajo treningi z nami, in prihrani do 41 % na našo redno ceno programov.

Zagotovi si svoje mesto
Smo majhna ekipa trenerjev, ki izpolni tisto, kar obljubi. To pomeni, da delamo z omejenim številom članov. Zato si zagotovi mesto zase.

Če si želiš spremeniti svoje telo in življenje s pomočjo preverjenih strokovnjakov, izpolni spodnje podatke.
(Tvoja prijava pomeni le, da te zanima delo z nami, in v tem trenutku ne plačaš ničesar.)












Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

category: workout

Komentarji

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *